Τρίτη, 21 Ιουλίου 2015

Τζι αν δεν εγίνετουν πραξικόπημα ;

Δεν συνηθίζουμε επετιακές αναρτήσεις....
Έτσι τζι αλλιώς , από τα γεγονότα τζίηνα δεν έχουμε ίδιες μνήμες...

Το ερώτημα της ανάρτησης, (όπως άλλα παρόμοια πχ. τι θα εγίνετουν αν ελέαμεν ναι στο αναν, αν εδεχούμαστουν το πρώτο κούρεμα, αν ήταν άλλος πρόεδρος κλπ),  δεν μπορεί βεβαίως να απαντηθεί με σιγουριά.... κανένας δεν μπορεί να ξέρει ποττέ τι θα εγίνετουν....
Όποταν δεν είναι παρά ένα θεωρητικό ερώτημα με θεωρητικές απαντήσεις και καθόλου βεβαιότητες.
Το μόνο που ξέρουμε σίουρα είναι το τι έγινε, αλλά τζαι πάλε δεν είναι πάντα ξεκάθαρο.
Με το όχι ας πούμε ο πιο πολλοί θεωρούν ότι εσώθην η κυπριακή δημοκρατία ενώ οι άλλοι (πιο λίοι) ότι ετσιμεντώσαμεν τη διχοτόμιση.
Αμαν δεν συμφωνούμε για τζίηνα που εγίναν, σκέφτου πόσον αδύνατο είναι να συμφωνήσουμε για τζίηνα που δεν εγίναν.

Τέλος πάντων.
Στο θεωρητικό μας ερώτημα.


Το προφανές βεβαίως, είναι ότι αν δεν εγίνετουν πραξικόπημα , δεν θα εγίνετουν εισβολή (όχι τουλάχιστον στες 20 ιουλίου 74).

Δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια άσκηση επί χάρτου.
ή μια θεωρητική ερώτηση για να δεις το τρόπο σκέψης του καθενού.

Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι θα εσυνέχιζεν η "δημοκρατία" μας να λειτουργεί , εσσαεί όπως πριν , χωρις προβλήματα είτε εισβολής είτε κατοχής είτε άλλοσπως.



Πιο συγκεκριμένα, μας απασχολεί κυρίως η άποψη αυτών που για παράδειγμα ισχυρίζουνται ότι :
για τον εξτρεμισμό της χαμάς κύρια ευθύνη φέρει το ισραήλ. Γιατί άμαν έσσιεις το κόσμο κλεισμένο με τοίχος, άμαν για να φκουν τους υποβάλεις σε ένα σωρό υποτημιτικούς ελέγχους, άμαν δεν τους αφήνεις περιθώριο να αναπτυχθούν, άμαν με το παραμικρό εφαρμόζεις μια πολιτική συλλογικής ευθύνης, άμαν δεν έχουν ένα υποτυπώδες κράτος - τότε ναι έχεις σπείρει τον εξτρεμισμό, τζαι ότι πάθεις είναι αποτέλεσμα δικών σου επιλογών....

Γιατί υπάρχει και η άποψη αυτων που θεωρούν την χαμάς εξτρεμιστική και άρα το ισραήλ έχει δικαίωμα να υπερασπιστεί τον εαυτό του.

Γιατί, όπως έχουμε ξαναανεφέρει, υπάρχει μια συστηματική αποσιωποίηση / μετατόπιση (που λαλεί τζαι η ΔΑ) όσον αφορά την κατάσταση των τουρκοκυπρίων στη περίοδο 1963-74. Και αν η ακροδεξιά δεν τους υπολόγιζε.... τι να πεις για τες "δημοκρατικές , μακαριακές δυνάμεις" ή για την αριστερά ;
Δεν υπάρχουν,
Δεν μας κόφτουν
Στα παπάρια μας....
Σύρνουμε απλά ένα "είναι αδέρφια μας" , χωρίς να λαμβάνουμε ιδιαίτερα υπόψιν την άποψη τους για τη περίοδο.... τζαι κυρίως την άποψη και θέση τους για τον εθνάρχη μας.
ή απλά δεν μας συφέρει....
Γιατί στο αριστερόμετρο μας, σημασία έσσιει μόνο το αδεσμευτιλίκκιν.
Το τι πιστέφκουν οι άλλοι αριστεροί του τόπου (και εννοώ τους τουρκοκύπριους) είναι απλά ένα ερώτημα που δεν μας απασχολεί.... Ενώ θα έπρεπε.... Και είναι καίριο....
Γιατί εν τζιαμέ που κολλούν τζαι οι συνομιλίες.


Βεβαίως η συλλογική αντίληψη της ελληνοκυπριακής κοινωνίας φαίνετια ξεκάθαρο  στο πόρισμα για το φάκελο της κύπρου, που εψηφίσαν όλες οι δημοκρατικές δυνάμεις (πλην ακροδεξιών) στη σελίδα 31 του πορίσματος λέει

Στις 23 Δεκεμβρίου 1963 "ξέσπασε" η τουρκοκυπριακή ανταρσία (γιατί ως γνωστό, αυτά τα πράματα απλά "ξεσπούν".... όσο για το τουρκοκυπιρακή ανταρσία..... τι να πω.... καλά η εδεκ... καλά το δηκο..... τζαι το ακελ ; !!!! ).... Υπο την ένοπλη βια της ΤΜΤ , μετακινήθηκαν και συγκεντρώθηκαν σε ορισμένες περιοχές , που σχηματίστηκαν αμιγείς θύλακες στους οποίους δεν επιτρεπόταν η είσοδος των ελληνοκυπρίων και ούτε η άσκηση ελέγχου από τη νόμιμη κυβέρνηση...."


Αυταααααά.... (αυτά τα λεν οι δημοκράτες.... σκέφτου οι ακροδεξιοί που το καταψηφίσαν!)
Γιατί ως γνωστόν τίποτε άλλο δεν έγινε....
Και το μόνο σημαντικό αποτέλεσμα άξιον λόγου είναι ότι δεν επιτρέπετουν στους ελληνοκύπριους η είσοδος στους θύλακες (που είναι μεν γεγονός πλην όμως ασήμαντο)... όπως ασ πούμε ενιότε υποτιμιτικοί ελέγχοι στους τκς άμαν ήταν να φκουν που τους θύλακες, ούτε κόψιμο ηλεκτροδότησεις και άλλα όμορφα...
Ούτε ότι τα τσιράκια του εθνάρχη δεν είχαν παράνομες οργανώσεις και οπλισμό, ούτε και έγινε καμία σύκγρουση που αξίζει να της αφιερωθεί έστω μια γραμμή, .....Άλλωστε ως γνωστόν μόνο η ΤΜΤ υπάρχει... για τίποτε άλλο δεν έτυχε να ακούσουμε...


Για εμάς τα πράματα είναι τόσον αθώα.... Ο δημοκράτης/ εθνάρχης, απλά έβαλε κάτω τα 13 σημεία.... Μόνον προτάσεις καλέ  - εν τζαι είσσιεν σκοπό να επιβάλει τίποτε..... τζαι για να καταλάβετε το ότι ήταν ούλλα σχεδιασμένα να σας πω ότι  πρώτα τα απέριψε η τουρκία τζαι ύστερα οι τουρκοκύπριοι ( λες τζαι οι τουρκοκύπριοι είταν χα - χα να τα δεκτούν... πληροφορίες ότι εβάλαν τες σούβλες πάνω μόλις έκαμεν τες απλές προτάσεις χαρακτηρίζονται ως ανεπιβεβαίωτες)

Ασήμαντο βεβαίως ότι ίδιος έλεεην δημόσια (εν τον εκάνεν να το πει ιδιωτικά - ελάλεν το τζαι στες εφημερίδες)

" σε συνέντευξη του προς τις ελλαδικές εφημερίδες «Ακρόπολις» και «Απογευματινή» στις 22 Δεκεμβρίου 1963 είναι χαρακτηριστική των όσων αναφέρω πιο πάνω και έχει ως εξής:
Ερ: Ο τουρκικός τύπος αναγράφει ότι η τουρκική κοινότης της Κύπρου δεν θα αποδεχθή τας προτάσεις σας περί τροποποιήσεως του συντάγματος. Πως είναι δυνατόν εις τοιαύτην περίπτωσιν να επιτευχθή οιαδήποτε συνταγματική μεταβολή;
Απ: Δεν νομίζω ότι η τροποποίησις του συντάγματος πρέπει ναεξαρτηθή απολύτως εκ της συγκαταθέσεως των Τούρκων της Κύπρου και να παραγνωρισθή η θέλησις της τεραστίας πλειοψηφίας του Κυπριακού λαού." εδώ

Μα τι ωραία ιστορία....

Δηλαδή εσύ αν ήσουν τουρκοκύπριος τζαι εθκιέβαζες αυτές τες δηλώσεις του ηγέτη της πλειοψηφίας, θα το έπερνες ότι εν απλά "προτάσεις" ;
Τζαι θα εσυνέχιζες αν εννοιας τη ζωή σου ;





Και ενώ έσσιει κάτι τύπους όπως τον τριμικλινιώτη που περιγράφουν τα αποτελέσματα του 63 ως "καθεστός εξαίρεσης", η κυπριακή βουλή συμπεράνει στη σελ132 του πορίσματος ότι παραμένει βασικό και αναπάντητο ερώτημα γιατί επιλέγετο διάλογος με τη τουρκία τη στιγμή που εμείς (το "εμείς" προφανώς δεν αφορά τους κύπριους αλλά τους ελληνοκύπριους) "είχαμε τη πολιτική υπεροχή λόγω της διεθνούς ςναγνώρισης της ΚΔ, μετά την απομάκρυνση των τκ από τη κυβέρνηση"

Εν ολίγοις εμείς είχαμε το κράτος... Οι τκ στα παπάρια μας... Ασ πρόσεχαν.... Είχαμεν την υπεροχή , πολιτική και στρατιωτική,  οπόταν δεν συνομιλούμεν.
Εμάς αναγνωρίσαν μας, οι τκ ήταν εκτός κράτους, αρά συνομιλίες δεν έπρεπε να εγίνουνταν.
Αφού το κράτος ήταν δικό μας, ίντα να συνομιλούμεν ;
Πλήρης νομιμοποιήση της πολιτικής μακαρίου, και πλήρης άγνοια των μέχρι σήμερα συνεπειών αυτής.
Θα μου πεις, ναι αλλά εν στες συνομιλίες της χούντας με τη τουρκία που αναφέρεται και όχι στες δικοινοτικές συνομιλίες..... Εν έσσιει σημασία... Σημασία έσσιει ο τρόπος σκέψης.
Δεν συνομιλώ όταν έχω το πάνω χέρι...
Τζαι ύστερα, εκαρτερούσαν τον ντεκτάς να συνομιλήσει μαζί μας άμαν πλέον είσσιεν 40 χιλιάδες στρατιώτες να τον ιγλέπουν.



Μόνο τζαι μόνο που τούτη την πρόταση είναι ξεκάθαρο γιατί το κυπριακό δεν λύεται τόσα χρόνια.
όποιος έσσιει το πάνω σσιέρι δεν συνομιλά...

Παρακαλείται η αριστερά, (που νομίζει ότι ψηφίζοντας υπερ ενός τέτοιου πορισμάτος , εκάμαν τζαι καμιάν επιστημονική μελέτη ή ότι έπιασεν πόντους στη κόντρα με τον συναγερμό  - αφού η μόνη τους έγνοια σε σχέση με την ιστορία τούτη ένι), να το μεταφράσει τζαι να το στείλει στους αδερφούς τουρκοκύπριους να μας που αν συμφωνούν. Έστω μόνο στους αριστερούς.



Ακόμα δεν εκαταλάβαμεν, και ούτε αναρωτηθήκαμεν ποττέ γιατί οι τκ δεν βλέπουν μεγάλη διαφορά μεταξύ μακαρίου και γρίβα.  Ούτε γιατί πολλές θέσεις των τκ, τες εκφράζουν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο δεξιοί και αριστεροί τουρκοκύπριοι (με τον ίδιο τρόπο που συμβαίνει φυσικά και σε εμάς) Έχουμε μια μινιμουμ συμφωνία με την τκ αριστερά ότι φταίει το νατο και ο εθνικισμός..... αλλά το αν οι τκ στον εθνικισμό αυτό βάλουν τζαι τον μακάριο, δεν το συζητούμε.  Εξ αλλου άμαν του εκάμαν πραξικόπημα οι ακροδεξιοί, τι άλλο επιχειρήμα θέλεις που να αποδυκνύει ότι ο μακάριος ήταν δημοκράτης..... για ρωτάτε και τους τκ όμως...


Αλλά ότι τζαι να πουν ο δημοκρατικός μας ηγέτης δεν μπορούσεν να το πει πιο εύγλωτα για τη στρατηγική του, τη συγκεκριμένη περιόδο (που συμφωνεί άλλωστες με το πόρισμα των δημοκρατικών δυνάμεςν της βουλής ....πλην ακροδεξιων)

«Τι νέα γενεά τουρκική θα δημιουργηθεί εις την Κύπρον, όταν όλα ευρίσκονται εις τα χέρια των Ελλήνων; Πόσον καιρόν θα ανθέξουν;  Ήμπορεί ν’ ανθέξουν. Δεν ημπορώ υπευθύνως να το δηλώσω ότι εις 3-5-10 μήνας οι Τούρκοι θα ζητήσουν παράδοσιν, δεν αποκλείω όμως και αυτού του είδους την κατάληξιν. Το ηθικόν των είναι πολύ χαμηλόν». Η δήλωση του αρχιεπισκόπου Μακαρίου το Φεβρουάριο του 1967, - See more at: http://www.philenews.com/el-gr/arthra-apo-f-th-fotiou/849/228685/appomenoi-megaloideatismoi#sthash.ppSkIVXV.dpuf


δηλαδή η μόνη διαφορά με τον γρίβα ήταν ότι ο γρίβας (ως ο μάγκας / ηλίθιος της υπόθεσης) , ήθέλεν το 67 το οκ του μακαρίου να ισοπεδώσει τους θύλακες.
Ενώ ο δημοκράτης, δεν ήθελεν αίματα... ήθελεν να συνθηκολογίσουν που μόνοι τους.
Αλλόπως εν για αυτό που ο συναγερμός  εκαταψήφισεν το πόρισμα....
υπήρχαν σοβαρές ιδεολογικές διαφορές.



Είναι συγκλονιστικό ότι κανένας, μα κανένας δεν θέτει το απλό ερώτημα :

όταν έσσιεις μιαν μειονότητα της τάξης του 18%, κλεισμένη σε θύλακες, σε περίπου στο 4% της γης, χωρίς πολιτικά δικαιώματα, χωρίς δυνατότητες οικονομικής ανάπτυξης, δεν περιμένεις (απλά και ταξικά) ότι κάποια στιγμή τούτη η κατάσταση θα παίξει στα σσιέρκα σου ;
Πόσον μάλλον όταν μιλούμε για μιαν μειονότητα που έχει ακόμα ένα σημαντικό χαρακτηριστικό : έχει μια μάμα, αρκετά πιο δυνατή που εμάς, η οποία είδη απείλησεν δύο φορές με εισβολή (και οι λόγοι τότε δεν αφορούσαν πραξικόπημα)....

Να προκαταλάβω την απάντηση.

Τέτοια ερωτήματα έχουν σκοπό να απενοχοποιήσουν το πραξικόπημα.




Δεν ξέρω πως αλλιώς να το θέσω....
ίσως έτσι :

Σύμφωνα με τις πλείστες μελέτες, (αρέσκει μας δεν μας αρέσκει), η πιο δημοκρατική χώρα στη Μέση Ανατολή είναι το Ισραήλ.
Το ισραήλ, στείνει κάλπες, και όχι μόνο στήνει αλλά η εξουσία αλλάζει χέρια (σε αντίθεση με τη κύπρο του 60-74).
Σε σύγκριση με όλη τη μεση ανατολή μόνο στο ισραήλ, είναι υποφερτή η ζωή μιας γυναίκας (άτε και στη κωνσταντινούπολη, σμύρνη και στο κομπανί).
Υπάρχει μια σχετική ελευθερία του τύπου, υπάρχουν κάποιες δομές, κάποτε υπήρχε και ένα κοινωνικο κράτος κλπ κλπ
Όλα αυτά βεβαίως, αν είσαι εβραίος....
Αν δεν είσαι.... ανλάκκυ...
Και δεν μιλούμε καν για τους παλαιστήνιους της γάζας και της δυτικής όχθης.
Μιλούμε για τους άραβες πολίτες τους ισραήλ...
Δημοκρατικό .... αν είσαι έβραιος....

Και θα μου πείτε, τι σκατά δημοκρατία εν τούτη ; άμαν εν μόνο για τους εβραίους ;

Έλα ντε ;
Είναι όπως το άλλο ανέκδοτο με τις δημοκρατικές, πατριωτικές μακαριακές δυνάμεις....
Όπως το ανέκδοτο ότι εκαταλήθην η δημοκρατία σε ένα κράτος , που το 1/5 του πληθυσμού του ήταν σε θύλακες....
Γιατί εν τζαι αμβισβητεί κανένας ότι το πραξικόπημα ήταν αντιδημοκρατικό και φασιστικό.... και προφανώς το πραξικο΄πημα ήταν κατάλυση της δημοκρατίας....μας.....
Της δημοκρατίας ΜΑΣ.
όχι της δημοκρατίας....



Και δεχόμαστεν ότι όντως το "πόρισμα" της "βουλής" , ορθά , ορθότατα απέδωσε ευθύνες στην ακροδεξιά .....
Ακκλα νομίζεται σοβαρλα ,  ότι με αυτό το "πόρισμα", θα μπορέσουμε ποττέ να κάμουμε χωρκό με τους τκς ;
Τόσοι δημοσιογράφοι (έστω οι αριστεροί), γιατι εν αρωτά ένας τους τκς τι νομίζουν για το πόρισμα ;
έστω τους αριστερούς τουρκοκύπριους...


Σοβαρά....
Αν ο Μακάριος έπερνεν την απόφαση οριστικά να διαλυσει τα ακροδεξιά στοιχεία (που το έκαμεν σε μεγάλο βαθμό) , αντί να τους διά κάθε φορά συγχωρεση.
Αν τα εκατάφερνεν όντως να θκιώξει τη χούντα και το στρατό της από τη Κυπρο (και πολλά καλά θα έκαμνε)
Αν απλά δεν εγίνετουν πραξικόπημα.

Τι νομίζετει, ότι θα εγίνετουν με το "κυπριακό" ;



8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Oso jai an fenetai periergo oi tk misoun ton Makario perissottero ,pou ton griva,malista enna lega pws ton griva exoyn ton grammeno.Exallou o Makarios itan i anwtati arxi tou kratous,pou to 64 ws to 74.

stelios papalangi είπε...

@ανώνυμος

Και όμως , τόσες "επαναπροσεγγίσεις" , τζαι δεν εδιερωτηθήκαμεν ποττέ γιατί ;

Ανώνυμος είπε...

Απλως εξαιτιας πολιτικων σκοπιμοτητων,εν πιο ευκολο να τα ριχνουμεν ουλλα στην ακροδεξια,τζαι να παιζουμεν πελλον.

Anef_Oriwn είπε...

Steliε Papalangi,

1. Κατ’ αρχάς ας δούμε πρώτα ένα σημαντικό μεθοδολογικό/διαδικαστικό ζήτημα: Με τα «αν» δεν γράφεται η Ιστορία κι ούτε ερμηνεύονται κι αναλύονται τα ιστορικά γεγονότα... Κι οποιαδήποτε κριτική για το πραξικόπημα [ας πούμε, το γιατί δεν αποτράπηκε] πρέπει να έχει συγκεκριμένους αποδέχτες – τους ηθικούς αυτουργούς, τους εκτελεστές κι όσους θα μπορούσαν με συγκεκριμένες προληπτικές ενέργειες τους [δηλ. τη λήψη μέτρων] να το αποτρέψουν, ματαιώσουν, ακυρώσουν, αλλά δεν το έπραξαν, ή δεν τα κατάφεραν. Τώρα, το να κάνουμε υποθέσεις για το πώς ΠΙΘΑΝΟΝ να εξελίσσονταν τα πράματα αν δεν γινόταν το πραξικόπημα κι αντιδιαλεκτικό είναι κι ανιστόρητο... Κι αφού λες ότι το ζήτημα [όπως το θέτεις] είναι «ένα θεωρητικό ερώτημα με θεωρητικές απαντήσεις και καθόλου βεβαιότητες», διερωτούμαι γιατί το θέτεις, όταν μάλιστα δεν λες και κάτι που να έχει σχέση με το πραξικόπημα. Βασικά περί άλλων τυρβάζεις που ΚΑΜΙΑ σχέση έχουν με την προετοιμασία και την εκτέλεση του πραξικοπήματος;

2. Η απουσία διαλεκτικής και υλιστικής προσέγγισης στο ζήτημα που θέτεις με το (μεταφυσικό) ερώτημα ΣΟΥ, είναι εμφανής και σ’ άλλα σημεία του κειμένου ΣΟΥ. Ο τίτλος, λόγου χάριν, είναι παραπλανητικός, καθώς ΚΑΜΙΑ ή σχεδόν ΚΑΜΙΑ σχέση έχει με το περιεχόμενο [με τα όσα γράφεις] στην ανάρτηση ΣΟΥ. Ενώ στο κείμενο ΣΟΥ, ένα μακρινάρι 1800 λέξεων, ασχολείσαι [μετά τα προλογικά], κυρίως με τους τουρκοκύπριους κατά την περίοδο των διακοινοτικών συγκρούσεων του 1963-64 και τις δυσμενείς διακρίσεις που ακολούθησαν σε βάρος τους από το επίσημο ελληνοκυπριακό (πλέον) κράτος και τη δημιουργία τουρκοκυπριακών θυλάκων, έρχεσαι ουρανοκατέβατα να υποβάλεις τελείως ξεκάρφωτα, στο τέλος της ανάρτησης ΣΟΥ, [δηλ. χωρίς ΚΑΜΙΑ διασύνδεση με τα όσα λέχθηκαν από μέρους ΣΟΥ πιο πριν και χωρίς ΚΑΜΙΑ περιγραφή της κατάστασης και του κλίματος της περιόδου 1971-74] το ερώτημα «αν απλά δεν εγίνετουν πραξικόπημα [...] τι νομίζετε, ότι θα εγίνετουν με το “κυπριακό”»; Λυπάμαι, Steliε Papalangi, αλλά αυτοί που σχεδίασαν και εκτέλεσαν το πραξικόπημα, ΚΑΜΙΑ έγνοια δεν είχαν [«δεν εφακκούσαν πενιά»] για τους τουρκοκύπριους και τί θα απογίνονταν...

3. Βασικά το μόνο που πέτυχες με το (ασυνάρτητο) ερώτημα ΣΟΥ, ήταν να βγουν κάποιοι Ανώνυμοι σχολιογράφοι, απολογητές της (Ακρο)Δεξιάς, για να πουν ότι «εξαιτιας πολιτικων σκοπιμοτητων, εν πιο ευκολο να τα ριχνουμεν ουλλα στην ακροδεξια, τζαι να παιζουμεν πελλον», ή ότι «oi tk misoun ton Makario perissottero ,pou ton griva», κάτι με το οποίο συμφώνησες κι ΕΣΥ. Αλήθεια σε ποια έρευνα βασίζεις τη συμφωνία ΣΟΥ με τη συγκεκριμένη ατεκμηρίωτη τοποθέτηση;

4. Το πραξικόπημα, αγαπητέ Steliε Papalangi, ΔΕΝ προέκυψε όλως αιφνιδίως μιαν κακιά πρωία του Ιούλη του 1974. Από τον ίδιο τον Γρίβα και τους επιτελείς ΤΟΥ στην ΕΟΚΑ Β΄, καθώς και ξένα κέντρα εξυφάνθηκαν κατά την περίοδο 10971-74 και αποκαλύφθηκαν ουκ ολίγα σχέδια πραξικοπήματος ή/και ανατροπής του Μακαρίου. [Δες σχετικές αναφορές στην τελευταία ΜΟΥ ανάρτηση με αρ. 36/2015 – link: http://aneforiwn.blogspot.com/2015/07/362015-15-1974.html]… Άρα το χουντοφασιστικό πραξικόπημα ήταν διαχρονικά ένας εν δυνάμει κίνδυνος και ήταν τελικά απότοκο της συγκεκριμένης υπαρκτής πραγματικότητας, κάτι που κάνει και το ερώτημα ΣΟΥ άκυρο. Το πραξικόπημα ΔΕΝ θα «εγίνετουν», μόνο αν το προλάβαιναν, ή/κι αν αποτρεπόταν!

[Ακολουθεί η συνέχεια]...

Anef_Oriwn είπε...

[Και η συνέχεια]...

5. Πέραν όλων αυτών, θα ‘θελα να σημειώσω ότι, οι προσεγγίσεις ΣΟΥ [όπως αυτές παρατίθενται ΚΑΙ μέσα από τις αναφορές ΣΟΥ στην “Χαμάς” και το Ισραήλ] είναι γενικότερα κι αντι-υλιστικές, άρα κι αντιμαρξιστικές, αν φυσικά ως Αριστερός ή έστω Αριστερίζων εξακολουθείς να θεωρείς ότι ο Μαρξισμός αποτελεί σημαντικότατο εργαλείο για την ανάλυση και την ερμηνεία του κοινωνικοπολιτικού και ιστορικού γίγνεσθαι. Γιατί δεν μπορούμε ως Αριστεροί να αμφισβητούμε έτσι στα πρόχειρα και με ελαφριά τη καρδιά [δηλ. χωρίς να λαμβάνουμε υπ’ όψη την υπαρκτή πραγματικότητα], τη θέση ότι «για τον εξτρεμισμό της χαμάς κύρια ευθύνη φέρει το ισραήλ»... Γιατί το Ισραήλ είναι και κυρίαρχη χώρα στην περιοχή και κατοχική δύναμη που εξασκεί πολιτική γενοκτονίας σε βάρος των παλαιστίνιων. Άρα, αφού αυτή η πολιτική «έσσιεις το κόσμο κλεισμένο με τοίχος, άμαν για να φκουν τους υποβάλεις σε ένα σωρό υποτημιτικούς ελέγχους, άμαν δεν τους αφήνεις περιθώριο να αναπτυχθούν, άμαν με το παραμικρό εφαρμόζεις μια πολιτική συλλογικής ευθύνης, άμαν δεν έχουν ένα υποτυπώδες κράτος», είναι φυσικό επακόλουθο, να «σπείρει τον εξτρεμισμό»… Φυσικά και ΔΕΝ δικαιολογούμε τον εξτρεμισμό, αλλά για να πάψει να υπάρχει πρέπει να καταπολεμηθούν τα αιτία που τον προκαλούν... Γι’ αυτό και είναι ατυχέστατη [και πολύ επιφανειακή] η τοποθέτηση ΣΟΥ ότι το Ισραήλ είναι «η πιο δημοκρατική χώρα στη Μέση Ανατολή», επειδή τάχα μου «στείνει κάλπες, και όχι μόνο στήνει αλλά η εξουσία αλλάζει χέρια (σε αντίθεση με τη κύπρο του 60-74)» [αυτό κι αν είναι ισοπέδωση!]… Έχεις πάει καμιά φορά στο Ισραήλ κι έχεις αποκομίσει ίδια αντίληψη για το πώς λειτουργεί το εβραϊκό κράτος, ή έχεις έστω μελετήσει τη συμπεριφορά του επίσημου κράτους, αλλά και της πλειοψηφίας των εβραίων πολιτών του απέναντι στους «άραβες πολίτες τους ισραήλ»; [Για του λόγου Μου το αληθές ρίξε και μια ματιά στις φωτογραφίες της ανάρτησης ΜΟΥ με αρ. 72/2014 – link: http://aneforiwn.blogspot.com/2014/07/722014.html]… Και να συμπληρώσω ότι ακόμα και από το χρώμα των αριθμών εγγραφής των αυτοκίνητων μπορεί κάποιος στο Ισραήλ να καταλάβει αμέσως αν είναι άραβας ή εβραίος ο εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης του αυτοκίνητου...

6. Θα τολμήσω να πω ότι κάτι ανάλογο [σε ηπιότερο βαθμό όμως] με τη στάση και συμπεριφορά του Ισραήλ απέναντι στους παλαιστίνιους, παρατηρείτο και στην Κύπρο, αν βάλουμε στη θέση των παλαιστινίων τους τουρκοκύπριους που ήταν εγκλωβισμένοι σε θύλακες, αλλά κι όχι μόνο αυτούς... Όμως εδώ ΔΕΝ πρέπει αν παραγνωρίζουμε, ή/και να υποβαθμίζουμε δύο σημαντικά στοιχεία:

- την εμπλοκή (και τον ρόλο) της Τουρκίας στην Κύπρο, τους σχεδιασμούς και τις μεθοδεύσεις της για τη διχοτόμηση του νησιού και τη χρησιμοποίηση των τουρκοκυπρίων για να πετύχει τους στόχους και σκοπούς της, και
- τον ρόλο της κυρίαρχης [οικονομικά και πολιτικά] ελληνοκυπριακής ελίτ που ήθελε τους τουρκοκύπριους πολίτες δεύτερης κατηγόριας [για να τους χρησιμοποιεί ως φτηνά εργατικά χέρια] και χρησιμοποιούσε τους ελληνοκυπρίους εθνικιστές για να τους τρομοκρατεί και να τους υποτάσσει...
Γι’ αυτό και θεωρώ, άστοχες, ατυχείς κι ανιστόρητες τις όποιες συγγραφικές προσπάθειες τείνουν να κρατήσουν ίσες και ισοπεδωτικές αποστάσεις από τα εμπλεκόμενα μέρη και να εξισώσουν τον Μακάριο με τον Γρίβα, ή/και το ΑΚΕΛ με τις άλλες πολιτικές δυνάμεις [αυτές της (Ακρο)Δεξιάς]...

[Ακολουθεί το τέλος]...

Anef_Oriwn είπε...

[Και το τέλος]...

7. Τέλος, [και για να προλάβω κάποια σχόλια κι αντιδράσεις] οι αναφορές ΜΟΥ στον μαρξισμό και τον υλισμό [ή/και σε παράγωγα τους] δεν κάμνουν και τις τοποθετήσεις ΜΟΥ a priori ορθές, ούτε και τις καταθέτω δίκην αξιωμάτων επειδή μπορεί να τις θεωρώ μαρξιστικές... Είναι πολλούς που τους ενοχλούν οι αναφορές σε «–ισμούς» [ΕΜΕΝΑ όχι!], ή που αν και δηλώνουν Αριστεροί ΔΕΝ αποδέχονται τον Μαρξισμό. ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα! Όμως ΔΕΝ αποτελεί (τεκμηριωμένη) απάντηση η τοποθέτηση [από το οποιοδήποτε] ότι αφού δεν γίνεται αποδεχτός ο μαρξισμός ως μέθοδο ανάλυσης, άρα και οι θέσεις του οποιουδήποτε μαρξίζοντα είναι ΚΑΙ λανθασμένες. Η απόρριψη των όποιων θέσεων κι απόψεων πρέπει να γίνεται με επιχειρήματα κι όχι σε στυλ «ο μαρξισμός είναι ξεπερασμένος, άρα έχεις λάθος»... Αυτό κι αν είναι δογματική κι αφοριστική προσέγγιση!

stelios papalangi είπε...

τωρά είδα τα πιο πάνω και απαντώ έτσι για την ιστορία
1. Μα προφανώς δεν γράφονται με τα αν... Νομίζω το παραδέχομαι
2. Τελικά μπορεί κάποιός να μου πει τους κανόνες της διαλεκτικής και του υλισμού ; Αν εν κάπου γραμμένοι, να ξέρουμε αν τους πληρούμε ή όχι.... γιατί όπως σωστά λέει στο "7"... όσον δογματικό είναι το "ο μαρξισμός είναι ξεπερασμένος" ... άλλον τόσον είναι και το "δεν γράφεις διαλλεκτικά"... Ε, πως εν το εβλοημένο το διαλεκτικό δηλαδή ;
3. Ε πόσες φορές το ίδιο διαφωνούμεν... Όποτε θίξουμε το Μακάριο , το κάμνουμε για να γινούμε απολογητές της ακροδεξιάς... αυτό φαντάζομαι λοάται "διαλεκτικόν" ... Για να μεν τα λέω εγώ το παραθέτω τη τελευταία ανάρτηση του μιχάλη
http://mihalismihail.blogspot.com/2015/08/16-1960.html
4. και σε αυτό διαφωνούμεν.... Αλλά αφου το θέτεις... Εσχεδιάστηκεν τελικά για να επιτευχθεί τι ακριβώς ; Και τελικά επιτευχθην ;
5. Δεν εκατάλαβα ποια ακριβώς είναι η διαφωνία μας !
6. Πάλε δεν εκατάλαβα που διαφωνούμεν... Αλλά έτσι για να καταλάβω ο μακάριος ήταν μέρος της ελιτ ή όχι ;
7. προφανώς.

Anef_Oriwn είπε...

Κι ΕΓΩ τώρα είδα το σχόλιο ΣΟΥ, αλλά για την ιστορία, ΔΕΝ θα σχολιάσω οτιδήποτε! Τα τηλεγραφικά σχόλια ΣΟΥ στα 7 σημεία που έθεσα, δεν λένε και ΤΙΠΟΤΑ, που να δίνει ερείσματα για συνέχιση της συζήτησης! Εξ άλλου αν κοιτάξεις συνολικά τα 7 σημεία του κειμένου ΜΟΥ που κατάθεσα στις τρεις προηγούμενες παρεμβάσεις ΜΟΥ, [και η συνολική, σφαιρική κι ολοκληρωμένη μελέτη κι ανάλυση ενός ζητήματος αποτελεί κομμάτι της διαλεκτικής], θα βρεις εκεί τις απαντήσεις στα ζητήματα που θέτεις στο πιο πάνω σχόλιο ΣΟΥ...