Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2008

Μα τόσο δύσκολο είναι πια να καταλάβουν ;

προσπαθείς να τους εξηγήσεις τι είναι αυτό που κάνει ένα παιδί να πάρει μια πέτρα στο χέρι.

να πάρει μια μολότοφ

να κάψει μια τράπεζα.

δεν θέλουν να το καταλάβουν.

τους λες για τη βία της ανεργίας, (25% για τους έλληνες κάτω των 25!!)

τη βία των χαμηλόμισθων

τη βία των τραπεζών

των σκανδάλων

τη βία της φτώχειας

και σου μιλάνε για βιτρίνες.

από όλα όσα διάβασα αυτές τις μέρες,

το πιο συγκλονιστικό ήταν αυτό:

όχι δεν αφορά τη νεολαία

και όχι δεν αφορά την ελλάδα

και ούτε αφορά τους αναρχικούς, τα ματ, τα εξάρχια, τις μολότοφ


απλά την βία,
τη βία της φτώχειας
που όσο κι αν προσπαθείς να τους την εξηγήσεις αυτοί θα σου μιλούν για βιτρίνες

Από την ελευθεροτυπία 13.12.2008 στήλη "Ο τύπος των ήλων"




**ΙΑΠΩΝΙΑ... «Χαμηλές συντάξεις κι επιδόματα, μοναξιά, παντελής απουσία κοινωνικής μέριμνας: στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου οι ηλικιωμένοι Ιάπωνες που καταδικάζονται σε ποινές φυλάκισης έχουν πενταπλασιαστεί τα τελευταία είκοσι χρόνια. Για πολλούς από αυτούς, η φυλακή είναι το πιο φιλόξενο μέρος για να περάσουν το υπόλοιπο της ζωής τους».

Από «Μοντ» / «Νέα»:

- «Συνέβη στα τέλη του περασμένου Αυγούστου σε έναν σταθμό του Τόκιο: δυο νεαρές γυναίκες δέχονται επίθεση με μαχαίρι. Δράστης είναι μια γυναίκα 79 χρόνων χωρίς στέγη και με μοναδική περιουσία 6.500 γιεν (περίπου 53 ευρώ). "Δεν είχα πού να πάω", είπε στον δικηγόρο της. "Ηθελα να με συλλάβει η Αστυνομία". Αυτό το τραγικό επεισόδιο δείχνει τις διαστάσεις που έχει λάβει στην Ιαπωνία το πρόβλημα της παραβατικότητας με πρωταγωνιστές ανθρώπους της τρίτης ηλικίας».

- «Το φαινόμενο αυτό οδήγησε το υπουργείο Δικαιοσύνης στην πραγματοποίηση μιας έρευνας. Οι ερευνητές πήραν συνεντεύξεις από 368 ηλικιωμένους που έχουν καταδικαστεί. "Η βασική αιτία της εγκληματικότητας είναι η έλλειψη πόρων", σημειώνει ο επικεφαλής της έρευνας Τόρου Σουζούκι. "Θέλω να εξοικονομήσω χρήματα", "πεινάω", είναι οι εξηγήσεις που δίνουν συνήθως όταν συλλαμβάνονται για κλοπή", προσθέτει. Μια άλλη αιτία είναι η μοναξιά. Τόσο βαριά καμιά φορά, ώστε η Αστυνομία έχει καταγράψει περιπτώσεις ηλικιωμένων γυναικών που κλέβουν ελπίζοντας ότι θα τις συλλάβουν. Ξέρουν ότι με αυτόν τον τρόπο θα περάσουν λίγες ώρες μιλώντας με κάποιον. Ηλικιωμένοι άνδρες με χαμηλά εισοδήματα που έχουν χάσει τις συζύγους τους, καταφεύγουν στην εγκληματικότητα για να πάνε φυλακή. Ξέρουν ότι εκεί θα έχουν τρία γεύματα την ημέρα και προσωπικό για να ασχοληθεί μαζί τους».

- «Κι όταν τελειώνει η ποινή τους διαπράττουν νέο αδίκημα για να επιστρέψουν στην ασφάλεια του κελιού τους. Αυτό κάνει κι ένας 67χρονος άνδρας. "Δεν ξέρω πώς αλλιώς να βρω βοήθεια από την κυβέρνηση. Ο μόνος τρόπος είναι να κλέψω. Και κλέβω", δηλώνει. Κι ένας 76χρονος άστεγος προσθέτει: "Στη φυλακή μπορούμε να κοιμηθούμε, να φάμε και να δουλέψουμε"».



.................


το υστερόγραφο των φίλων του αλέξη


Επιστολή των φίλων του Αλέξη στα ΜΜΕ…
ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΣΜΟ.ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
Δεν είμαστε τρομοκράτες, «κουκουλοφόροι», «γνωστοί-άγνωστοι».
ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ.
Αυτοί, οι γνωστοί-άγνωστοι....
Κάνουμε όνειρα - μη σκοτώνετε τα όνειρά μας.
Έχουμε ορμή - μη σταματάτε την ορμή μας.

ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ.Κάποτε ήσασταν νέοι κι εσείς.
Τώρα κυνηγάτε το χρήμα, νοιάζεστε μόνογια τη «βιτρίνα», παχύνατε, καραφλιάσατε,ΞΕΧΑΣΑΤΕ.
Περιμέναμε να μας υποστηρίξετε,Περιμέναμε να ενδιαφερθείτε,να μας κάνετε μια φορά κι εσείς περήφανους.ΜΑΤΑΙΑ.
Ζείτε ψεύτικες ζωές, έχετε σκύψει το κεφάλι,έχετε κατεβάσει τα παντελόνια και
περιμένετε τη μέρα που θα πεθάνετε.
Δε φαντάζεστε, δεν ερωτεύεστε, δεν δημιουργείτε.
Μόνο πουλάτε κι αγοράζετε.
ΥΛΗ ΠΑΝΤΟΥ ΑΓΑΠΗ ΠΟΥΘΕΝΑΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΥΘΕΝΑ
Πού είναι οι γονείς;
Πού είναι οι καλλιτέχνες;
Γιατί δε βγαίνουν έξω:
ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Υ.Γ.: Μη μας ρίχνετε άλλα δακρυγόνα. ΕΜΕΙΣ κλαίμε κι από μόνοι
μας.



.............
Πως να το κάνεις πιο λιανά ;

6 σχόλια:

Aceras Anthropophorum είπε...

Ρέ φίλε, αρώτησα σήμερα τον δεκαπεντάχρονο γιό μου που καμίαν σχέσην έχει με την βία του ελληνικού κοινωνικού περιβάλλοντος, τι θα έκαμνεν αν ήταν στην Ελλάδα.

- Θα τα έσπαζα όλα. Κκουουουλ παπ. Φαντάσου ευχαρίστηση να σύρνεις πέτρες πανω σε τζιάμια τζιαι πάνω στου flics. Να βάλεις φωθκιά σε μερσενάρες, να τα κάψεις όλα. En plus pour une bonne raison. Χάτε, να μου κόψεις το εισητήριον;

Δεν είναι μόνον που εγέρασα φίλε μου. Η διάσταση πασιαμάς, εσσωτερική βία χωρίς διέξοδα, η ατομική μιζέρια τζιαι η αναζήτηση ππούσουλα μέσα σε τούτον τον ευνουχιστικόν ατομισμόν, είναι επίσεις παραμέτροι αυτού που μας δείχνους όν λάιν τα κανάλια στα μικρά παράλληλα οθονάκια των ανταποκριτών μέσα σε πιό μεγάλην οθόνην.

Ξέρει κανένας τι θέλει μέσα σε τούτον όλον τον καϊκανάν; Την ορμήν βίας που εκφράζεται που το κράτος τζιαι την οικονομίαν καταλάβω την τζιαι κατακρίνω την. Την ορμήν βίας των αππουσουλων παραχαδεμένων πλουσιόπαιδων που προτιμούν να κρούζουν τα πράματα παρά να δρώννουν που την δουλειάν γιατί να μεν την κατακρίνω? Μήπως εν ψυχή άλλου είδους που το αθρώπινον που την παράγει?

Ανώνυμος είπε...

{οιά έναι πλουσιοπαιδα που κρούζουν;

stelios papalangi είπε...

@ aceras

σήμερα έβλεπα ένα 49χρονο αντιεξουσιαστή σε μια πρωινή εκπομπή.

εθεσε το εξής ερώτημα:
ποιό είναι το υποκείμενο αυτής της εξέγερσης (προσπερνώ το θεωρητικό ερώτημα της αριστεράς αν αυτό είναι εξέγερση ή διαδήλωση) ;

καταρχή υποστήριξε ότι ο αναρχικός και ο αντιεξουσιαστής δεν κτυπά βιτρίνες μικρομεσαίων.

και δεν μπορούν όλα όσα έγιναν να χρεωθούν στον αντιξουσιαστικό χώρο. γιατί αν υπήρχαν τόσοι πολλοί αντιεξουσιαστές θα μιλούσαμε για μια διαφορετική κοινωνία. δεν υπάρχουν τόσοι πολλοί.

ούτε πίστευε ότι υπάρχουν αστυνομικοί κουκουλοφόροι που στόχο έχουν τη προβοκάτσια. γιατί αν επικεντρωθούμε εκεί χάνουμε το νόημα αυτής της εξέγερσης.

και ούτε ήταν κάτι οργανωμένο. ήταν κάτι αυθόρμητο κύρίως από μαθητές (και φοιτητές).

όμως κατανοούσε τη συγκεκριμένη βία ως χαρακτηριστικό μιας εξέγερσης.

γιατί πολύ απλά , δεν έγινε ποτέ εξέγερση ή επανάσταση ή ακόμα και εθνικοαπαελευθερωτικός αγώνας, είτε αυθόρμητη είτε με σχέδιο και ξεκάθαρους στόχους , που να ήταν σε θέση να περιορίσει τη βία.
που να ήταν σε θέση να ασκεί στοχευμένη βία.

θα ήταν "πιο σωστό" αν μπορούσε να γίνει έτσι.
δεν γίνεται.

και έτσι τίθεται το πρώτο ερώτημα: αν μεταξύ του ωχαδερφισμού (ή κατα τη κυπραική - κρύψε να περάσουμεν) και αυτό που βλέπουμε στην ελλάδα τη τελευταία βδομάδα προτιμούμε το πρώτο ή το δευτερο.

το δεύτερο ερώτημα είναι αν αυτή η εξέγερση πέτυχε ή θα πετύχει κάτι; μάλλον όχι.
αν και θα μπορουσαμε να ρωτήσουμε επίσης αν όλες οι προηγούμενε ειρηνικές απεργείες και πορείες πέτυχαν κάτι καλύτερο.



όμως θέτεις κάτι το καίριο.
ότι υπήρξε και βία χωρίς ιδεολογία.
ότι μέρος της βίας δεν προέρχεται από τους οικονομικά καταπιεσμένους του συστήματος. και αφού δεν έχουν βιώσει τη φτώχεια στο πετσί τους , αφού είναι πλαουσιόπαιδα γιατί εξεγείρονται ;

θεωρείς δηλαδή εκ των προτέρων ότι ο γόνος πλουσίων δεν μπορεί να έχει ιδεολοικές ανυσηχίες

αλλά και ότι

δεν υπάρχει καταπίεση άλλη από την οικονομική.


η γριά στην ιαπωνία πέραν της φτωχίας προσπαθεί μέσω του εγκλήματος, να καταπολεμήσει τη μοναξιά της.

ο απολιτικ (πλούσιος πάντα) μαθητής μπορεί να του την έχει δώσει να πηγαίνει το πρωί σχολείο μετά 2-4 νέα, 4-6 μαθηματικά, 6-8 χημεία και ταναπάλιν. που δεν το επέλεξε αλλά το βιώνει.

μπορεί να βιώνει (όπως το έλεγε και ένας φίλος μου) τη δικτατορία της μητρικής αγάπης : μα γιατί δεν κάμνεις τι σου λαλώ - εν αγαπάς τη μάμμα σου ;


ναι, ο (πλούσιος πάντα) νέος, μπορεί να είναι εμποτισμένος με τον ατομικισμό. ποιός του τον επούλησε ως κυριάρχη ιδεολογία ;

μπορεί να εξεγείρεται χωρίς στόχο και να μη πιστεύει σε καμία ιδεολογία.
ποιός ευθύντεται για την απουσία ιδεολογίας ; για την απουσία εναλακτικής πρότασης ;

ναι, το υποκείμενο (ή πιο σωστά, ένα από τα υποκείμενα ) της παρούσας εξέγερσης μπορεί να είναι ο ατομικιστής - χωρίς ιδεολογία νέος.

δεν είναι προιόν τούτου του συστήματος ;

ίσως να του επρόσφερε μιαν ικανοποίηση να λαμβάνει μέρος σε κάτι το συλλογικό (έστω τζαι χωρίς σκοπό).


δεν ξέρω.... στο κάτω κάτω γιατί δεν ρωτάς το γιο σου τι σημαίνει τούτο το κουλ ;

Aceras Anthropophorum είπε...

Φίλε Στέλιο δεν λιβανίζομαι καμιάν αλήθκειαν με αυτά που έγραψα. Απλά μερικούς προβληματισμούς...

Για αυτά που έγραψες για τα πλουσιόπαιδα συμφωνώ. Έχει τζιαι το πλουσιόπαιδον δικαίωμαν να επαναστατήσει. Άλλωστε πάρα πολλοί μεγάλοι επαναστάτες ήταν πλουσιόπαιδα. Δεν θα πάω σε μεγάλες φιγούρες του παγκόσμιου επαναστατικού κινήματος. Στην μικρήν Κύπρον, η πρώτη γεναίκα του κομμουνιστικού κόμματος, τότες που είχεν μόνον καμιάν δεκαρκά μέλη την δεκαετίαν του 20, έδωκεν την προίκαν της τζιαι αγόρασεν τυπογράφον γιαν να μεταδίδει το μύνημαν της επανάστασης της. (για την Κατίνα Νικολάου μιλώ).

Περιμένω επίσεις να δω πως μοιάζει η εξέγερση της γενιάς του ipod. Μπορεί να εν τζιαι εντελώς διαφορετική που την εξέγερσην όπως την εμάθαμεν ή την εφανταστήκαμεν εμείς οι γέροι μέχρι σήμερα. Είναι άγνωστα μου τζιαι πολλές φορές περίεργα αυτά που παρακολουθώ γυρόν μου. Τα παρακολουθώ με μεγάλον ενδιαφέρον για να δώ αν θα γεννήσουν, ή τουλάχιστον αν θα διεκδικήσουν παραπάνω αθρωπιάν, παραπάνω ομορκιάν, παραπάνω ηδονήν.

Όταν είδα τα Μαδριλένια τζιαι τα Παριζιάνικα να φκαίννουν στους δρόμους σαν τα καλαμαρούθκια, η φαντασίωση μου είδεν μιαν μεγάλην ευρωπαϊκήν εξέγερσην. Τζιαι "περιεχόμενον" να μεν είχεν για το κλασσικόν σύστημαν αξιών, θα ήταν ίσως η απαρχή της πραγματικής ενωμένης Ευρώπης.

Ένας ευρωπαϊκος Δεκεβρης του 2008, ξεκινώντας μάλιστα που την μάναν του Ευρωπαϊκού πολιτισμού, κάτι ανάλογο με τον Μάην του 68, συμβολικά θα ήταν η καλλύττερος ακρογωνιαίος λίθος της Ευρωπαϊκής κοινής συνείδησης. Θα μπορούσεν ίσως να ισοζυγίσει ακόμα τζιαι τον ατομικισμόν που επέφερεν ο Μάης στο όνομαν της ελευθερίας. Μια κοινωνική αυθόρμητη τζαι αυτοοργανωμένη εξέγερση που θα επέτασσεν στον κάλαθον τον αχρήστων την "ελεθερίαν" του Μάη που εγέρασεν όπως τες ρυτίδες της κοτζιακάρας επαναστάτριας του 68 που ούτε το άτομον της, ούτε τον γιόν της ούτε την αγγόνισσαν της δεν εκατάφερεν να αγαπήσει πέρα που τον κώλον της που ούτε καν εκατάφερεν να τον ευχαριστήσει. Που θα την αντικαταστούσεν με μιαν πιό πλούσιαν έννοιαν της ελευθερίας, όπου παράλληλα που το άτομον τζιαι τες ηδονές του, θα υπάρχει τζιαι το σύνολον με τους πασιαμάες του, τες συλλογικές του χαρές.

Αν ισπάζουν για να δημιουργήσουν οι μιτσιοί, να τους φκάλω το καππέλλον. Αν ισπάζουν για να μιμηθούν τζιείνους που τους ισπάζουν, τότε να τους σιέσω. Τζιαι αν κόψω τζιαι τον γιόν μου μέσα, θα του κόψω τζιαι θκυό ζιζιρόπατσους να δεί τι σημαίνει εξουσία.

gregoris είπε...

σίουρα έχουν τζιαι τα πλουσιόπαιδα δικαίωμα να επαναστατήσουν. όμως απότι θωρώ έσιει έντονον ταξικό χαρακτήρα η εξέγερση στο στυλ "φάτε τους πλούσιους" με συντριπτική πλειοψηφία καπιταλιστικούς στόχους. τούτον το η εξέγερση των βορείων προαστείων εν που λαΪκίστικους δεξιούς κύκλους που φκαίνει στην προσπάθεια μας να πείσουν ότι εν αδικαιολόγητοι οι μιτσιοί "καλά να φαν καλά να πιουν". να μεν ξιάννουμεν τες συνθήκες εξαθλίωσης που επικρατούν στην ελλάδα για την πλειοψηφία του κόσμου που αμείβεται κάτω που 1000 ευρώ το μήνα τζιαι δυσκολεύκεται στο να τα φκάλει πέρα. όσον αφορά τα φαινόμενα του χουλιγκανισμού τζιαι της τυφλής βίας, τούτα κάμνουν τα οι προβοκάτορες τζιαι οι μηδενιστές τζιαι δεν πρέπει να τα χρεώνεται το κίνημα. (στο μπλογκ μου για όποιον ενδιαφέρεται έσιει κάποιους προβληματισμούς για την ελλάδα τζιαι την κύπρο σε σχέση με την εξέγερση)

Ανώνυμος είπε...

δεν έχω χρόνο για πόλυ πολύ

ένα σύνθημα, σε ένα τοίχο που με βάρεσε στην καρδιά

ΑΛΈΞΗ ΜΗΝ ΦΟΒΑΣΑΙ
ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ ΣΟΥ
ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΩΛΟΚΡΑΤΟΣ
ΘΑ ΠΕΣΕΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΣΟΥ

ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΝΟΜΙΚΗΣ

αν με κάψουν μην κλάψετε
σπίθα θα γεννώ
να βάλω φωτιά στους εφιάλτες τους

καλημέρα στέλιο
θα πέρναγες ωραία αυτες τις μέρες
στην μάυρη πόλη μας
που ομορφαίνει

μαριζέτα